Hotelvacation Marstrand!

Igår åkte vi ju till Marstrand, det berättade jag om igår. Före vi gick Marstrandsön runt, checkade vi in på Nautic hotell.

Vi är snart experter på att isolera oss på ett hotellrum 😅 Nautic är ett mindre hotell, det enda vi saknade var ett bord, då vi skulle äta middag och frukost på rummet.
Här kommer lite bilder!

Ovan vy mot Koön, på väg med färja till Marstrandsön.

Det är ju hur mysigt som helst på den här orten.
Efter några få minuters promenad från färjeläget var vi framme. Så här såg rummet ut före...

... vi testade sängarna. A testade sin först och landade så himla mjukt och fluffigt! Jag landade lite hårdare!

Som vi skrattade!
I pandemitider behövs det inte mycket underhållning...

Förutom en del vandring under gårdagen gjorde vi en del annat; vi kollade bland annat in Strandverket, Stadsparken och allt fint utfört hantverk på husen.

Vi har haft en osedvanlig tur med vädret. När vi var tillbaka på hotellet vid kvart i sju hann vi knappt mer än in, innan det började regna. Åskan hade mullrat lite också. När vi behövde ut 20-30 minuter senare var det uppehåll igen.

Något som slog oss igår, var hur lite folk det var på ön. Idag var det något mer. Vi strosade runt i centrum och jag gatushoppde en sommarväska som jag tänker att vi ska ha som fikakorg bland annat!

Vi åt faktiskt lunch på Lasse-Majas krogs uteservering. Vi hängde på låset när de öppnade. Vi frågade om vi kunde få sitta lite avskilt i ett hörn längst in - det kunde vi! Fantastik mat!
Daniels pizza var bland de bästa pizzor jag har smakat.. Och någon i köket kunde både göra en riktigt krämig risotto och rulla köttbullar!

Vad vi har gjort mer, får jag skriva om i nästa inlägg!